Postawa/Pozycja - postawa to jest to w jakiej postawie znajdujemy się względem przeciwnika, czyli z przodu niego, z lewej strony itp. Pozycję można nazwać "styl" walki w którym aktualnie postać walczy np. pozycja smoka.
Nazwa - jest to oryginalna nazwa danego ciosu lub rzutu.
Obrażenia - są to punkty życia obniżone tym ciosem. W vs mode każda postać może mieć 140 pkt, a w walce z CPU 120 pkt.
Ucieczka - tylko dla tabeli z rzutami. pokazuje kombinacje, którą należy wcisnąć aby uwolnić się z rzutu lub multi rzutu.
Zasięg - jest to wysokość trafienia tzn. czy cios trafia na niskiej (low), średniej (middle) lub wysokiej (high) wysokości. Są także ciosy nieblokowane, które oznacz się "!".
KOMENDY
|
|||
1 | lewa ręka | 2 | prawa ręka |
3 | lewa noga | 4 | prawa noga |
5 | tag - zmiana postaci | any | obojętnie jaki przycisk, prócz tag |
f | naciśnij przód | F | trzymać przód |
d | naciśnij dół | D | trzymać dół |
b | naciśnij tył | B | tzrymać tył |
u | naciśnij góra | U | trzymać górę |
d/f | naciśnij prawo-dolny ukos | D/F | trzymaj prawo-dolny ukos |
d/b | naciśnij lewo-dolny ukos | D/B | trzymaj lewo-dolny ukos |
u/f | naciśnij prawo-górny ukos | U/F | trzymaj prawo-górny ukos |
u/b | naciśnij lewo-górny ukos | U/B | trzymaj lewo-górny ukos |
qcf | ćwierć obrotu w przód | qcb | ćwierć obrotu w tył |
hcf | pół obrotu w przód | hcb | pół obrotu w tył |
NOTATKI
|
|||
FC | pełne kucnięcie | WS | podczas wstawania |
N | pad w pozycji neutralnej | WR | podczas biegu |
SS | wykrok gdziekolwiek | SSL | swykrok w lewo |
SSR | wykrok w prawo | [ ] | dodatkowa komenda |
, | podążać za | ~ | zaraz po |
+ | w tym samym czasie (naraz) | ( _ ) | lub |
< | opóźnienie | = | następny w kolejce (najczęściej przy multi rzutach) |
° | naciśnij i trzymaj przycisk | : | idealne zgranie w czasie |
B! | powoduje bound | F! | powoduje zniszczenie podłoża |
POZYCJE LEŻĄCE
|
|||
PLD | pozycja martwego | twarz do góry i nogi od przeciwnika | |
KND | znokałtowany (ogłuszony) | ftwarz do góry i nogi do przeciwnika | |
SLD | upadek | twarz do dołu i nogi od przeciwnika | |
FCD | pozycja na brzuchu | ftwarz do dołu i nogi do przeciwnika | |
W RUCHU
|
|||
BT | tyłem do przeciwnika | ||
OB | obraca przeciwnika plecami do siebie | ||
OS | obraca przeciwnika bokiem do siebie | ||
OSB | obraca przeciwnika bokiem do ciebie kiedy zablokujesz | ||
JG | wystawia na juggla | ||
BN | odbicie przeciwnika na juggla | ||
RC | powróć do kucnięcia po ciosie | ||
RCj | modyfikator pada, trzeba trzymać D podczas RC | ||
CH | wymaga countera | ||
DS | podwójne ogłuszanie | ||
FS | upadek w tył po ogłuszeniu | ||
LS | ogłuszony po rzucie | ||
GS | ogłuszony po uderzenu w brzuch | ||
KS | uklęknie po ogłuszeniu | ||
HS | skuli się po ogłuszeniu | ||
TS | zachwieje się po ogłuszeniu | ||
CS | miażdżące ogłuszenie | ||
CFS | miażdżące ogłuszenie z upadkiem | ||
CF | crumple fall | ||
BS | niski chwiejny blok | ||
SH | miażdżący upadek | ||
GB | przełamanie bloku (zazwyczaj jedna lub dwie ęce podniosą się) | ||
GC | blok kucając, przeciwnik wstanie kucając z blokiem | ||
# | zobacz wyjaśnienia | ||
c | modyfikacja CH (eg. JGc to wystawienie na juggla lub counter) | ||
co | modyfikacja kucającego przeciwnika (eg. KSco) | ||
cco | modyfikacja przeciwnika CH kucając (eg. FScco) | ||
ZASIĘG
|
|||
l | uderzenia niskie (blok d/b) | ||
m | uderzenia srednie(blok b) | ||
h | uderzenia wysokie (blok b lub kucnij) | ||
L | uderzenie niskiei przewróci przeciwnika (blok d/b) | ||
M | uderzenie średnie i przewróci przeciwnika (blok b) | ||
H | uderzenie wysokie i przewróci przeciwnika (blok b lub kucnij) | ||
Sm | specjalne uderzenie średnie (blok d/b lub b) | ||
! | nieblokowany cios | ||
<!> | nieblokowany cios, ale można kucnąć | ||
[!] | nieblokowany cios przewracający przeciwnika | ||
" | pokazuje moment w którym można zablokować | ||
TŁUMACZENIA EXTRA COMBO
|
|||
cc | odwołane kucnięcie | naciśnij u lub f,f podczas kucania | |
cd | biegnąc kucając | f,N,d,d/f (usually) | |
iWS | zaraz podczas wstawania | d,d/b,N_d,d/f,N (usually) | |
wgf | powiew bożej pięści | f,N,d,d/f+2 | |
ewgf | elektryczny powiew bożej pięści | f,N,d~d/f+2 | |
tgf | uderzenie bożej pięści | f,N,d,d/f+1 | |
big | wielkie combo | działa tylko u wielkich postaci | |
( ) | cios nietrafi | wymagane do następnego ciosu | |
POZYCJE POSTACI
|
|||
BDS | bad stomach | Dr. Bosconovitch | |
FB | fall back | Dr. Bosconovitch | |
EFB | electric fall back | Dr. Bosconovitch | |
EFF | electric fall fake | Dr. Bosconovitch | |
HSP | handstand position | Eddy Gordo | |
RLX | relaxed position | Eddy Gordo | |
AOP | art of phoenix | Ling Xiaoyu - Lei Wulong | |
RDS | rain dance stance | Ling Xiaoyu | |
LFF | left foot forward | Hwoarang | |
RFF | right foot forward | Hwoarang | |
LFS | left flamingo stance | Hwoarang | |
RFS | right flamingo stance | Hwoarang | |
VTS | vale tudo stance | Craig Marduk | |
DSS | dragon sign stance | Marshall Law | |
DFS | dragon fake step | Marshall Law | |
HMS | hit man stance | Lee Chaolan - Violet | |
HBS | hunting bear stance | Kuma - Panda | |
CRA | art of crane | Lei Wulong | |
SNA | art of snake | Lei Wulong | |
TGR | art of tiger | Lei Wulong | |
DGN | art of dragon | Lei Wulong | |
PAN | art of panther | Lei Wulong | |
DRU | drunken master | Lei Wulong | |
INS | indian sit | Yoshimitsu | |
FLE | flea stance | Yoshimitsu | |
MED | meditation | Yoshimitsu | |
DCK | ducking | Steve Fox | |
SWY | sway | Steve Fox | |
LWV | left weave | Steve Fox | |
RWV | right weave | Steve Fox | |
FLK | flicker | Steve Fox |