|| Ostatnie artykuły:
|| Aktywne tematy na 4um:
|| Turnieje:

Home » Tekken 5 DR » Playtest [PS3]
Tekken 5 DR na PS3 jest portem T5DR z automatów. Wersja na ps3 różni się kilkoma dodatkowymi trybami, dostępnym trybem wysokiej rozdzielczości (1080p), oraz tym że jest grywalny Jinpachi.

Grafika prezentuje się tylko trochę lepiej niż w T5, więc nie powala. Napewno do VF5 brakuje jej bardzo dużo, jednak grafika nie jest najważniejszym aspektem bijatyk... Namco nie udało się w pełni dobrze wykonać konwersji, gdyż raz na jakiś czas widać wyraźne przycięcia animacji (pokaz slajdów - ale to się zdarza naprawdę rzadko i najczęściej podczas rzutu, po zakończeniu rundy itp.). Pozatym są małe skoki animacji, które nie przeszkadzają w rozgrywce.

Namco nawaliło nie tylko z jakością konwersji, ale głównie dlatego że nie dodano trybu practise... Tak, dobrze czytacie, nie ma practise. Cieszmy się że przynajmniej programiści nie zapomnieli o vs battle (joke toungle.png). Poza vs battle z trybów jest jeszcze ghost battle, arcade battle oraz gallery, w którym można sciągać obrazki z poprzednich części gry, zakończenia nowych postaci itp.

W Tekkenie 5 DR oddano w ręce graczy Jinpachiego Mishimę. Mimo iż jest on znacznie osłabiony względem T5, jest niesamowicie przesadzony. Jinpachi ma niesamowicie mocne gwaranty, oraz 13-klatkowego, midowego wgfa, którego wykonuje się wciskając... df+2... Nie powinniśmy dyskutować dłużej na temat tej postaci, gdyż jest ona 4-fun, na żadnym turnieju nie zostanie on udostępniony (chyba że organizatorzy będą niepoczytalni toungle.png).

Głównymi zmianami w T5DR względem T5, to poprawienie balansu postaci. Osłabiono topowe postacie z T5 (Nina, Bryan, Heihachi itp.), przez co teraz jest mniejsza różnica między najsilniejszymi postaciami, a słabszymi. Pozatym nastąpiło także kilka stricte systemowych zmian, a mianowicie dodano quick backrolla po ciosach takich jak ff+2 Bryana, czy CH b+1 Fenga. Wykonuje się go poprzez przytrzymanie ~b po oberwaniu w/w ciosów. Teraz postacie podczas techrollów są dużo bardziej bezpieczne, gdyż nie ma już techtrapów w prawdziwym znaczeniu tego słowa. Do karania techrollów pozostały tylko unblocki oraz przeskoki (głównie przy ścianie). Kolejna zmiana, którą zauważyłem to dużo trudniejsze stepowanie rzutów, w T5 wystarczyło zrobić małego side stepa aby ominąć rzut, w T5DR każdy rzut zbiera stepujących w obie strony! W T5 niektóre postacie miały za mocne wall comba, Namco postanowiło coś z tym zrobić... Teraz na ścianie siedzi mniej niż w poprzedniej części gry, ciosy które trafiały na 100% damagu (np. ostatni cios [!]f+3+4,4,2 Ravena), teraz zabiera 70% damagu. Nie osłabiono tylko ściany, gdyż wiele pojedyńczych ciosów wykorzystywanych w jugglach (ewgf, czy ff+3 ravena) oraz wiele juggle starterów zabiera mniej energii. W T5DR osłabiono trochę backdashe, pokonują one mniejszą odległość niż w T5. Taka kosmetyczna zmiana miała najprawdopodobniej za zadanie zmniejszenie opłacalności uciekania do tyłu i promowanie gry ofensywnej...

Mimo zmian w systemie Tekken 5 DR nadal jest bijatyką, w której czeka się na jeden, dwa lub trzy (zależy od postaci) błędy przeciwnika. Juggle niby są słabsze, ściany również, ale nadal są postacie które mają za mocne gwaranty. T5DR to gra która naprawiła wiele bugów z T5, ale nie jest doskonała, gdyż np. system crashy nadal nie działa tak jak powinien. Nadal są kolizje, wzajemne przenikania high i low crushy itp... Jednak podsumowywując T5DR jest grą sporo lepszą od T5, głównie ze względu na "ręke balansu", która dotknęła również topową bijatykę Namco.

Tekken 5 DR ma za zadanie załatać roczną dziurę czasową pomiędzy T5, a T6. Z takim zadaniem, ta gra powinna sobie spokojnie poradzić smile.png